‘Kick-off’ meerjarenbeleidsplan in Orangerie

De Hogeschool Brabant en de Hogeschool ´s-Hertogenbosch – samen Stichting Brabantse Hogescholen – hadden gisteren de ‘kick-off’ van de uitvoering van het meerjarenbeleidsplan 2003-2006 in horecagelegenheid de Orangerie in ´s-Hertogenbosch.
Bestuur, management en de leiders van de projectgroepen waren daarbij aanwezig. Allemaal zetten zij hun handtekening op een groot vel papier dat het motto ‘focus op verbetering’ meekreeg.

Verschillende projectgroepen gaan de komende maanden het meerjarenbeleidsplan 2003-2006 handen en voeten geven. De oprichting van ‘schools’, het invoeren van een bachelor-masterstructuur, het instellen van een Leer- en Innovatiecentrum, de ontwikkeling van een professionele marketingbenadering. Onder meer met deze zaken gaan zij zich de komende tijd bezighouden.
Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur, legde in zijn speech uit dat het bestuur er bewust voor heeft gekozen projectleiders aan te stellen die niet met de dagelijkse leiding van academies en faculteiten belast zijn. ‘Bestaande processen moeten doorgaan. Er moeten op onze scholen gewoon studenten afstuderen. Daarnáást loopt het traject van de vernieuwing.’
Koopman merkte op dat er veel belangstelling was voor deelname aan deze groepen. Voor sommige projecten meldden zich meer dan twintig geïnteresseerden aan. Hij is blij met deze ´commitment´. Toch gaan de projectgroepen uit niet meer dan zes mensen bestaan, verzekerde hij. ‘Daarbij bestaat de mogelijkheid klankbordgroepen op te richten, waar de projectgroepen hun plannen aan kunnen spiegelen.’ Naar verwachting is binnen een week bekend wie de projectgroepen gaan bemannen. Naast projecten komen er ook ´inspanningen´, dat zijn kleine projecten. In totaal zijn er ongeveer 35 projecten en ‘inspanningen’.
Na een wijnproeverij en een buffet gingen de genodigden gisteren naar huis met een fles wijn, die volgens Koopman pas in 2006 op dronk is. (PM)