Numerus fixus HBO-Recht opgeheven

De opleiding HBO-Recht van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch heft de numerus fixus voor komend studiejaar op. De instroombeperking van maximaal 300 studenten is niet langer nodig omdat in acht andere steden een dergelijke opleiding van start gaat.

Studenten die zich aanmelden voor een opleiding waar een numerus fixus geldt, hebben pas laat zekerheid of ze toegelaten worden. Door de fixus in te trekken, kan de opleiding de aangemelde studenten eerder zekerheid geven of ze worden toegelaten. De directie van de Academie voor Management zal de studenten hierover informeren.
Een van de steden waar komend studiejaar een opleiding HBO-Recht van start gaat is Tilburg. Fontys Hogescholen heeft hiervoor toestemming gekregen van de minister. De Stichting Brabantse Hogescholen kreeg geen toestemming hiervoor, hoewel de beide instellingen hadden afgesproken samen te werken.
Fontys en de Stichting Brabantse Hogescholen houden vast aan samenwerking bij een opleiding HBO-Recht in Tilburg. Aanstaande maandag zal dit tijdens een bijeenkomst besproken worden. (GR)