PC-shop Breda en Den Bosch dicht

De PC-shops aan de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch gaan sluiten. De uitbater van de shops, de PC-shop van de Universiteit van Tilburg, trekt zich terug.
De stopzetting van de activiteiten is het gevolg van de nieuwe Europese richtlijnen voor het aanbesteden van grote leveranties. De serviceverlening aan studenten en medewerkers via de PC-shops aan de twee hogescholen was gekoppeld aan de levering van de eigen computers van de Stichting Brabantse Hogescholen (1200 stuks). De aanschaf daarvan wordt onderworpen aan de Europese regels. Dat betekent dat voortaan meerdere aanbieders kunnen meedingen. Ook de huidige leverancier – de PC-shop van de Tilburgse universiteit – had mogen meedoen, maar deze besloot van inschrijving af te zien en zijn twee filialen in Breda en Den Bosch te sluiten.

De PC-shop belooft zijn garantieverplichtingen na te komen. Voor service en vragen over bij de PC Shop gekochte spullen zullen medewerkers en studenten zelf contact moeten opnemen met de hoofdvestiging aan de Universiteit van Tilburg.
De ICT-diensten van de beide hogescholen beraden zich op verdere initiatieven op het gebied van levering van computers aan studenten en medewerkers. (FG)