Raad van Bestuur neemt terreurwaarschuwing serieus

De Raad van Bestuur van de Stichting Brabantse Hogescholen neemt de waarschuwing van minister Van der Hoeven van Onderwijs voor terroristische aanslagen op hogescholen en universiteiten serieus.
In een brief aan de colleges van bestuur schreef minister Van der Hoeven van Onderwijs vorige week dat universiteiten en hogescholen rekening moeten houden met terroristische dreiging, politieke onrust, werving van studenten voor de jihad en zelfs bioterreur.
Volgens de minister is er geen enkele concrete aanwijzing dat dergelijke scenario’s zich zullen voordoen, maar kunnen de instellingen er maar beter op voorbereid zijn. Van der Hoeven raadt de instellingen dan ook aan contact op te nemen met brandweer, politie en gemeente.
De Raad van Bestuur bekijkt momenteel of het huidige rampen- en ontruimingsplan nog voldoet en of er eventuele aanpassingen nodig zijn. De bestaande plannen worden aan de aanbevelingen van Van der Hoeven getoetst. (WvD/HOP,CB)