SPH-studenten winnen prijs met afstudeerscriptie

Karin Molendijk en Lesley Martens, oud-studenten Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) aan de Hogeschool Brabant, hebben beiden een prijs gewonnen met hun afstudeerscriptie.
Karin Molendijk behaalde bij de SPH prijs een tweede plaats met haar scriptie ‘Van beperking naar mogelijkheid’, over sociale netwerken voor mensen met een verstandelijke beperking.
Lesley Martens sleepte met haar scriptie ‘Mag ik even naast je komen zitten?’ een derde prijs in de wacht bij de Bergse Bos prijs. Het onderwerp van haar scriptie is de communicatie tussen cliënt en hulpverlener wanneer er sprake is geweest van seksuele intimidatie van cliënt naar hulpverlener in de zorg voor verstandelijk gehandicapten.
De Bergse Bos Prijs is ingesteld door Horizon/Bergse Bos, een grote jeugdzorginstelling in Rotterdam. De prijs is bedoeld voor de beste scriptie op het gebied van de jeugdzorg in instellingen. De SPH prijs is bedoeld voor de beste scriptie over algemene SPH-onderwerpen. De prijs bestaat uit een geldbedrag; 250 euro voor de tweede prijs en 200 euro voor de derde prijs. (SW)