Beam-event ook voor HAS- en pabo-studenten

Het Beam-event op donderdag 24 april in de Bossche Brabanthallen is naast studenten van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch opengesteld voor studenten van de plaatselijke pabo en de HAS Den Bosch. Dit heeft de organisatie besloten vanwege een tegenvallende kaartverkoop.

Twee weken voor het groots opgezette studentenfeest plaatsvindt, waren er 550 van de 2800 kaarten verkocht. Hoewel de organisatie verwacht dat veel feestgangers pas laat een kaart aanschaffen, willen ze het risico beperken door ook studenten van andere hbo-opleidingen toe te laten. ‘En het is leuker als de zalen goed gevuld zijn in plaats van tweederde vol’, zegt medeorganisator Ruud Govears, derdejaars Commerciële Economie. Inmiddels zijn er bijna duizend kaarten verkocht.
De organisatie heeft in een brief aan burgemeester Rombouts van Den Bosch gevraagd om verlenging van de sluitingstijd. Als er geen toestemming wordt verleend, moeten de feestende studenten om twee uur buiten staan. Er is nog geen bericht van het stadhuis ontvangen. (GR)