Debat over multiculturaliteit

Bossche tweedejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming (CMV) en studenten van de Fontys PABO debatteren woensdag 7 mei over multiculturaliteit.
In drie rondes worden drie stellingen behandeld. De eerste stelling luidt dat elke mening altijd vrijuit verkondigd kan worden. De tweede is dat iedere vorm van hoofdbedekking, zoals bijvoorbeeld een pet of een hoofddoek, binnen het onderwijs verboden moet worden. De laatste is dat de Arabisch Europese Liga (AEL) overbodig is.
Na het debat wordt er uit het deelnemersveld de ‘Debater of the year 2003’ gekozen.
De jury bestaat uit Youssef Azghari, docent Social Work aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, Carola Eijsenring van de Stichting Palet, Chris Huinder, projectleider FORUM, Emmanuel Huniselen, directeur van de basisschool Imam Albogari en Brecht van Schendel van de PABO. (KvdL)