DJ Johan Gielen verlaat boos BEAM Event

DJ Johan Gielen is vannacht zonder op te treden boos weggelopen van het BEAM Event, het studentenfeest van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch in de Brabanthallen. Hij vertrok vanwege een hoog oplopende ruzie met collega’s van The Klubbheads.

Gielen zou tijdens het feest na de Klubbheads draaien, maar deze weigerden hun optreden te staken. Volgens BEAM-organisator Ruud Govaerts ontstond er een handgemeen tussen de DJ’s. ‘Ik heb begrepen dat een lid van de Klubbheads Johan Gielen heeft aangevallen. Hij is toen zo boos geworden dat hij geen zin meer had om op te treden. Het geld voor zijn optreden hoefde hij ook niet meer te hebben.’
Een medewerkster van het boekingsbureau Anna Agency, dat zowel the Klubbheads als Gielen vertegenwoordigt, bevestigt dat Gielen kwaad is vertrokken. Verder commentaar op de kwestie wil ze niet geven.
Volgens organisator Govaerts is de avond, afgezien van wat kleine incidenten, verder goed verlopen. Ongeveer 1200 feestgangers hebben het Beam Event bezocht. Of er volgend jaar weer zo’n groot studentenfeest komt is nog niet bekend. ‘Ik hoop het persoonlijk wel. Maar dan moeten andere studenten de organisatie op zich nemen. Het kost zoveel tijd dat ik niet verwacht dat de organisatoren van dit jaar het nog een keer zullen doen’, zegt hij. (EvD)