Eerste masteropleiding van start aan hogeschool

De Hogeschool ’s-Hertogenbosch start eind april met haar eerste masteropleiding: Master in Public Governance.
De tweejarige opleiding is bedoeld voor beleidsmedewerkers op hbo-niveau die al enkele jaren werkervaring hebben bij de overheid of bij non-profit organisaties. Met de masteropleiding kunnen zij doorgroeien naar hogere functies.
De Master in Public Governance is een samenwerkingsverband tussen de Hogeschool ’s-Hertogenbosch, de Open Universiteit Nederland en adviesbureaus Schouten & Nelissen en Rijnconsult, met ervaring binnen de overheidssector.
De Open Universiteit verleent afgestudeerden de titel Master in Public Governance en verzorgt ook het cursusmateriaal. De Hogeschool ’s-Hertogenbosch is de lesplaats voor de opleiding en begeleidt de cursisten. De adviesbureaus zorgen voor een koppeling van de opleiding met de praktijk.
De opleiding is in modules verdeeld, waarin onderwerpen als besluitvorming, public management en policy, management bij de overheid, kennismanagement en regie van beleidsprocessen worden behandeld. Daarnaast worden trainingen gegeven op het gebied van onder meer adviesvaardigheden en groepsbesluitvorming. (KvdL)