Geen maatregelen tegen SARS

Er is geen reden tot ongerustheid of noodzaak om maatregelen te nemen ten aanzien van de ziekte SARS. Dit concludeert de GGD na een inventarisatie binnen de Hogeschool ’s-Hertogenbosch en Hogeschool Brabant.

Een aantal studenten of medewerkers van de twee hogescholen heeft na het uitbreken van de longziekte een bezoek gebracht aan China, heeft contact gehad met personen uit dit land of is van plan er binnenkort naar af te reizen.
Maar de risico’s van besmetting met SARS moet in de juiste proporties worden gezien, stelt de GGD. Er bestaat alleen risico op besmetting als er nauw contact is geweest met personen die lijden aan SARS. De incubatietijd is tien dagen. De kans op besmetting binnen de hogeschool is minimaal, zo luidt de conclusie.
Wel is het management van de beide hogescholen gevraagd om reizen van studenten en personeelsleden naar risicogebieden te registreren. De hogescholen Brabant en ’s-Hertogenbosch adviseren geplande reizen naar Hong Kong en de Chinese provincie Guangdong uit te stellen, conform de richtlijn van de Wereld Gezondheidsorganisatie. Verdergaande maatregelen, zoals sommige andere hogescholen hebben genomen, worden niet nodig geacht. (GR)

Kijk voor meer informatie op: www.minvws.nl