Hogeschool betaalt bus kunststudenten

Er is toch vervoer voor studenten van de Bossche kunstacademie die naar het Bal Masqué van de kunstacademie St. Joost in Breda willen op 24 april. De Raad van Bestuur heeft 300 euro beschikbaar gesteld voor een bus die de studenten ’s nachts terug naar Den Bosch brengt. De bus rijdt via Tilburg.

De Bossche kunststudent Koen Dijkman had in een brief de Raad van Bestuur om een bijdrage gevraagd voor busvervoer. Dijkman heeft destijds het feest Fresh van de Bossche academie georganiseerd. Dat was het eerste feest dat voor de studenten van beide academies bedoeld was. Officieel zijn de kunstopleidingen in Breda en Den Bosch al enkele jaren samen, maar de studenten merkten daar tot nu toe weinig van, vinden de organisatoren. Zij willen daar met deze feesten verandering in brengen.
Toen het feest enkele maanden geleden in Den Bosch plaatsvond, stelde de directie van St. Joost een bus beschikbaar om haar studenten ’s nachts naar huis te brengen. De directie van de Bossche academie ging niet in op het verzoek van Dijkman nu een bus beschikbaar te stellen voor de Bossche studenten. (PM)