“‘Kleurrijk overleg’ met allochtone studenten”

De Hogeschool ’s-Hertogenbosch en de HAS Den Bosch organiseren op donderdag 24 april een overleg met allochtone studenten.

Vertegenwoordigers van beide hogescholen gaan tijdens dit ‘kleurrijk overleg’ met de studenten praten over hun ervaringen op de hogeschool en eventuele problemen waar ze tegenaan lopen.
Ook wordt besproken waarom relatief weinig allochtonen studeren aan hogescholen en universiteiten. Verder komen de kansen op de arbeidsmarkt aan de orde. Het gesprek moet leiden tot een goede leeromgeving voor allochtone studenten.
Een eerdere poging tot een overleg is mislukt omdat de studenten niet reageerden op de brief. Voor deze bijeenkomst zijn de studenten persoonlijk benaderd door hun mentor in de hoop dat de opkomst dan groter zal zijn. (EvD)