MWD’ers lezen en praten over vrijheid

Thomas van der Vange en Chris Willeboordse, twee tweedejaarsstudenten Maatschappelijk Werk & Dienstverlening (MWD), hebben een leesgroep opgericht. Met zes medestudenten discussiëren ze wekelijks over een tekst, die ze gezamenlijk gelezen hebben.

De studenten hebben één thema uitgekozen: vrijheid. ‘We hadden eerst verschillende onderwerpen, bijvoorbeeld ‘machtsmisbruik’ en dat heeft indirect te maken met vrijheid. We wilden liever één onderwerp uitkiezen en niet iedere week over iets anders praten. Nu kunnen we dat ene onderwerp uitdiepen’, zegt Thomas van der Vange.
Initiatiefnemers van het groepje Van der Vange en Willeboordse kwamen op het idee door discussies die ze zelf regelmatig hadden. Ze wilden daar meer vorm aan geven en haalden er andere studenten bij.
De teksten lezen ze aan het begin van iedere bijeenkomst. ‘Het kan gaan om een boek, een tekst van Youp van ’t Hek, maar ook om een stuk uit de Grondwet.’ (MD)