Project Kennispoort krijgt subsidie

Het project Kennispoort, bedacht door hoofd opleiding Commerciële Economie (CE) Kees Boele in het kader van het programma Innovatieve Acties Brabant, krijgt een subsidie van 350.000 euro.
Het programma Innovatieve Acties Brabant (IAB) richt zich op het versterken van het innovatief vermogen van Brabantse midden- en kleinbedrijven (MKB). Het project Kennispoort moet een systeem opleveren waarin vragers vanuit het MKB en kennisaanbieders vanuit opleidingen van de hogeschool elkaar treffen en waar ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen.
Ook The Marketing Factory, de ‘kenniswinkel’ van de opleiding CE waar derden terecht kunnen voor expertise op het gebied van marketing, krijgt een plaats binnen Kennispoort.
Het Comité van Toezicht van IAB, waarin ook bestuursvoorzitter Harry Koopman zitting heeft, heeft positief geadviseerd over Kennispoort en het project wordt nu gefinancierd voor een jaar. Projectleider wordt Marijn Mulders, docent aan de opleiding Commerciële Economie.
Kennispoort is een van de laatste wapenfeiten van Boele aan de Hogeschool Brabant, aangezien hij per 1 mei bestuursvoorzitter wordt van de Christelijke Hogeschool Ede. (SW)