PvdA gunt hbo’ers Larenstein academische graad

Studenten die voor 2002 zijn ingestroomd bij hogeschool Larenstein, hebben recht op de (academische) titel bachelor of science (Bsc). Dat meent PvdA-kamerlid Jacques Tichelaar.
Door een wetswijziging per 1 september 2002 werd de titel Bsc gereserveerd voor academici. Een overgangsregeling werd niet getroffen. In kamervragen dringt Tichelaar erop aan dat zo’n regeling er alsnog komt. Ook de HBO-raad vraagt hierom.
De hogeschool Larenstein mag de Bsc-titel namelijk niet verstrekken aan studenten die voor de wetswijziging waren ingestroomd, terwijl de instelling dat wel had beloofd. Deze groep moet het doen met de vooral internationaal minder aansprekende bachelortitel (hbo). Twee gedupeerden hebben daarom een bodemprocedure aangespannen. (PH/HOP)