Teekfestival Breda voor beginnende filmmakers

Het Teekfestival in Breda is voor beginnende filmmakers dé manier om hun film aan een publiek te laten zien.
De organisatie van het festival is onder andere in handen van studenten animatie en audiovisuele vormgeving van de kunstacademie St. Joost in Breda. De locatie is het nieuwe popcentrum Mezz in Breda.
Het festival vindt plaats op 1, 2 en 3 juli. Uitgangspunt voor de getoonde films is: ´low en no budget´. Vorig jaar werd het festival voor het eerst gehouden. Het was meteen een succes. Festivalvoorzitter Rutger Hesseling, derdejaars audiovisuele vormgeving, verklaart het succes van het festival aan de behoefte van beginnende filmmakers hun films te tonen. ‘Beginnende filmmakers en studenten willen graag hun film laten zien. Ze hebben er tenslotte niet voor niets zoveel moeite in gestoken. Dan kun je je werk wel naar een groot festival sturen, maar de kans is klein dat je uitgekozen wordt.’
Het maakt niet uit of je eerstejaars of vierdejaars bent, iedereen kan meedoen. Een selectiegroep bepaalt welke films worden getoond, want niet elke ingestuurde film komt automatisch op het festival. De filmpjes die vorig jaar werden ingestuurd, waren volgens Hesseling behoorlijk van kwaliteit. Maar: ‘Als het boeiende rotzooi is zullen we dat zeker ook selecteren.’ (CB / PM)

Op www.teekfestival.com kunnen studenten en beginnende filmmakers een inschrijfformulier downloaden.