Annemieke Voets wordt manager Social Work deeltijd

Directielid Annemieke Voets van de Academie voor Gedrag & Maatschappij (AGM) van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch wordt de operationeel manager van Social Work deeltijd. De huidige projectleider verdwijnt. Annemieke Voets neemt een deel van de taken over, de rest wordt uitgevoerd door de medewerkers. Dat heeft de bestuurscommissie van Social Work deeltijd 19 mei besloten.
De bestuurscommissie neemt in grote lijnen het voorstel over dat Harry van Beek in opdracht van de Faculteit Gamma in Breda en de Hogeschool ´s-Hertogenbosch maakte over de toekomst van Social Work deeltijd. De Bredase en Bossche sociaal-agogische deeltijdopleidingen bieden sinds drie jaar samen hetzelfde onderwijsprogramma aan. Ook de aansturing van de deeltijdopleidingen gebeurt door een gemeenschappelijke projectleider en een bestuurscommissie bestaande uit de directies van beide locaties.
Deze manier van werken leverde lastige situaties op, omdat besluiten binnen de bestuurscommissie langs twee directies lopen. Om belangenverstrengeling te voorkomen, heeft de commissie besloten niet een lid uit de bestuurscommissie verantwoordelijk te maken voor de operationele aansturing, maar een ander directielid van AGM uit Den Bosch. Op dit punt wijkt het besluit af van het voorstel van Van Beek. ‘De bestuurscomissie moet besturen en zich niet met operationele zaken bezighouden’, zegt Cees van Dongen, als directielid van AGM lid van de bestuurscommissie.
De directies van Gamma en AGM willen Social Work deeltijd ‘inbedden’ in AGM in Den Bosch en Gamma in Breda. De bestuurscommissie, bestaande uit de beide directies van AGM en Gamma, wordt uitgebreid met één van de clustermanagers van Social Work voltijd. Wie dat gaat worden, is nog niet bekend. De veranderingen zijn vooral bedoeld om Social Work voltijd en deeltijd meer te laten samenwerken.
De functie van de huidige projectleider, Yvonne Aronson, verdwijnt. Een aantal taken van de huidige projectleider komen bij de twee locatiecoördinatoren (André Walraven in Breda en Peer Trepels in Den Bosch) te liggen, een ander deel bij Annemieke Voets. (MS)