Erik Verbiest ‘Debater of the year 2003’

Erik Verbiest, tweedejaarsstudent Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV), is gekozen tot ‘Debater of the year 2003. Zijn medestudente Linda Franken eindigde als tweede.
De tweedejaarsstudenten hadden samen met pabo studenten van Fontys in Den Bosch woensdag 7 mei een debat over multiculturaliteit. Uit de pabo studenten kwam Najette Ezzoubaa als winnaar uit de bus. Naima Lamghari werd tweede.
In drie rondes werden er drie stellingen behandeld. De eerste stelling luidde dat de Arabisch Europese Liga (AEL) overbodig is. De tweede was dat iedere vorm van hoofdbedekking, zoals bijvoorbeeld een pet of een hoofddoek, binnen het onderwijs verboden moet worden. De laatste was dat elke mening altijd vrijuit verkondigd kan worden.
De juryleden Youssef Azghari, docent Social Work aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, Carola Eijsenring van de Stichting Palet, Chris Huinder, projectleider FORUM, Emmanuel Huliselan, directeur Imam Albogari Basisonderwijs en Ad van Bergen van de PABO letten tijdens het debat op de inhoud, de argumenten, de debattechnieken, het doorvragen, de belangstelling voor de anderen en het luisteren naar de anderen. (KvdL)