“Gratis koffie voor personeel Hogeschool ‘s-Hertogenbosch”

Medewerkers van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch krijgen vanaf 1 augustus gratis koffie en thee. Daartoe zullen in het hogeschoolgebouw en de kunstacademie apparaten worden geplaatst.

Dat schrijft de Raad van Bestuur aan de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). De GMR constateerde eerder dat de verstrekking van koffie en thee op de diverse locaties van de Stichting Brabantse Hogescholen verschillend is geregeld. Op de ene plaats zijn de dranken gratis terwijl elders moet worden betaald. Dit laatste geldt voor de Hogeschool ’s-Hertogenbosch, waar het personeel in de kantines – net als studenten – dertig cent neertelt voor een kop koffie.
De GMR stelde dat dit verschil in secundaire arbeidsvoorwaarden moet worden opgeheven. De Raad van Bestuur komt hieraan tegemoet. De regeling voor Den Bosch gaat 1 augustus in onder de voorwaarde dat de benodigde apparatuur op tijd geleverd is. (GR)