Masterclass met Tineke Netelenbos

Voormalig minister Tineke Netelenbos is een van de sprekers tijdens de Infra Safety Services Masterclass, op 28 mei in het atrium van de Hogeschool ´s-Hertogenbosch.
Het thema is: ´Vraagt mobiliteitsgroei om rails?´. Een aantal vierdejaarsstudenten Civiele Techniek organiseerde de masterclass.
Is het aantrekkelijk uit te wijken naar rails, nu de wegen steeds verder dichtslibben? Biedt vervoer over rails alleen oplossingen op lange trajecten? Zijn rails milieuvriendelijk? Kan de fileproblematiek worden bestreden met rails? Is railvervoer veilig? Om deze vragen draait het symposium.
Andere sprekers tijdens de masterclass zijn: J. Weijtmans (directeur Infra Safety Services en hoofdsponsor), J. Tjalma (managing director TransCare Nederland BV), J. Overdevest (managing director Waalhaven Group), C.J. de Vries (directeur Koninklijke Schuttevaer) en B. Kuipers (TNO Inro). Ieder gast heeft ongeveer twintig minuten spreektijd. Daarna is er gelegenheid voor discussie. Wie de discussieleider wordt, is nog niet bekend.
De masterclass is een vervolg op een studiereis naar Canada van vierdejaarsstudenten Civiele Techniek. Van deze opleiding organiseert sinds enkele jaren elk jaar een aantal studenten een studiereis naar het buitenland. De Commissie Civil Tour zoekt zelf sponsoren, die een gedeelte van de reis betalen. Op het symposium krijgen de sponsoren de kans zich aan aankomende ingenieurs te presenteren.
Vorig jaar waren er ongeveer 150 belangstellenden voor de masterclass, vertelt student Martijn Huijbregts, die verantwoordelijk is voor de promotie. ´We verwachten dit jaar een even groot aantal.´
De masterclass duurt van 13.00 tot 17.00. Daarna is er nog een borrel. De entree bedraagt 9 euro (inclusief koffie, gebak, een drankje en een hapje). Civiele Techniekstudenten hebben gratis toegang. Belangstellenden kunnen via de website www.masterclass.tk een kaartje reserveren. Op deze website staan ook de lijst met sponsoren en uitgebreide informatie over het thema en de sprekers van het symposium. (PM)