Nieuw noodplan voor Den Bosch

De Hogeschool ´s-Hertogenbosch heeft over enkele weken een nieuw noodplan. Hierin staat precies beschreven hoe iedereen moet handelen bij calamiteiten, zoals brand.
Binnenkort worden ongeveer twintig medewerkers opgeleid tot BHV’ers (Bedrijfs Hulp Verleners). Bij calamiteiten moeten medewerkers en studenten de aanwijzingen van de BHV’ers volgen. Zij zijn herkenbaar aan hun oranje vesten.
Het gebouw van de Hogeschool ´s-Hertogenbosch is pas enkele jaren oud. De voorzieningen en installaties zijn volgens locatiemanager facilitaire dienst Patrick Dingenouts prima in orde. Maar een geactualiseerd noodplan was er niet. Die is nu volgens de richtlijnen van fusiepartner Hogeschool Brabant opgesteld. Een conceptversie wordt binnenkort omgezet in een concreet plan. Beide hogescholen volgen dan in principe dezelfde procedure als er problemen zijn met hun gebouwen. De Hogeschool ´s-Hertogenbosch gaat, net als Hogeschool Brabant, ook elk jaar minstens één ontruimingsoefening houden.
Iedereen wordt in het nieuwe schooljaar via een e-mailbericht op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze.(PM)