OALT-student Ayse Yilmaz voorgedragen voor ECHO-award

Ayse Yilmaz, tweedejaarsstudent aan de OALT-opleiding in Breda, is door de directie van de Faculteit Pedagogisch Onderwijs voorgedragen voor de ECHO-award, een prijs voor veelbelovende allochtone studenten.
De Turkse Ayse is voorgedragen vanwege haar bijzondere studieprestaties. Met alleen een paar jaar basisschool startte zij met de Opleiding Allochtone Levende Talen (OALT), waar zij na een toelatingsonderzoek aan mocht beginnen. Mensen van 21 jaar en ouder kunnen via zo’n onderzoek alsnog aan een hbo-opleiding beginnen.
Haar sterke motivatie blijkt volgens de directie uit het feit dat zij de eerste leerling is die van haar docent een 10 heeft gekregen voor het vak ‘onderwijs aan het jonge kind’ en dat zonder vooropleiding. Begin juli ontvangt Ayse haar diploma.
Het Expertise Centrum allochtonen Hoger Onderwijs (ECHO) reikt de award elk jaar uit aan talentvolle studenten van allochtone afkomst. Met de uitreiking wil ECHO allochtone studenten die fungeren als rolmodel onder de aandacht brengen om zo het beeld van een mislukte integratie te beïnvloeden.
De ECHO-award wordt 17 juni door Tweede Kamerlid John Leerdam (PvdA) uitgereikt in het Hilton Hotel in Amsterdam. (SW)