Autonoom studenten naar Oerolfestival

Wie naar het Oerolfestival op Terschelling gaat, loopt grote kans studenten van de Academie St. Joost tegen het lijf te lopen. Zeven derdejaarsstudenten Autonoom doen mee aan de kunstroute.
Sinds vorig jaar is de kunstroute, een route waar jonge kunstenaars iets van hun werk kunnen laten zien, een vast onderdeel van het Oerolfestival op het waddeneiland.
De studenten hebben een vervoersbedrijf met de naam De Drift opgericht. De naam herinnert aan de denkbeeldige tijd dat het vervoersbedrijf nog op het vaste land zat. Doordat lang geleden het noorden van Friesland losraakte, is het vervoersbedrijf op het eiland terechtgekomen. ‘Het is niet alleen op drift geraakt, maar het is een totaal ander bedrijf geworden dan vroeger’, vertelt student Stefan Verster.
Op de route komen haltes. Met vier verschillende vormen van vervoer worden bezoekers naar de kunstobjecten gebracht. En dat zal niet altijd met de nodige snelheid gaan, want op het hoofdkantoor dat zich ook op de kunstroute vestigt, moeten bezoekers een weg zien te vinden in de wirwar van de vele bureaucratische regels.
Het Oeralfestival begint op vrijdag 13 juni en duurt tot en met zondag 22 juni. (CB)