Hogeschool zonder water door lek

Op ongeveer de heetste dag van dit voorjaar, maandag 2 juni, zat de Hogeschool ’s-Hertogenbosch enkele uren zonder water. De reparatie van een lekke hoofdbuis in het Paleiskwartier was de oorzaak, meldde waterleverancier Brabant Water.

Vanwege deze reparatie moest het bedrijf de waterleiding van de Onderwijsboulevard tijdelijk afsluiten. De hele straat stond vanaf ongeveer twee uur ’s middags droog. Koel water uit de kraan was er niet bij. De wc doortrekken of handen wassen was ook niet mogelijk.
Dat er ook geen koffie was, daar reageerden de medewerkers volgens koffiejuffrouw Magriet Bijvoets laconiek op. ‘Op zo’n warme dag pakken ze dan wel fris.’
Dat er niet afgewassen kon worden, was een stuk lastiger. Ook dreigde de warme maaltijd in de soep te lopen. Cateraar Albron verzorgt op maandagavond zo’n honderd maaltijden. Daar worden op de hogeschool stoomovens voor gebruikt, die om 16.00 uur aangezet moeten worden.
Net op tijd, om kwart voor vier, was er weer water op de hogeschool. Er hebben zich volgens Patrick Dingenouts, manager facilitaire dienst, geen problemen voorgedaan. ‘Ik heb helemaal niks gehoord.’ (PM)