Overlast door werkzaamheden

Studenten en personeel ondervinden overlast door werkzaamheden naast de ingang van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. De hogeschool waarschuwt bezoekers ‘buitengewoon voorzichtig en oplettend’ te zijn bij het oversteken.

Met ingang van gisteren vinden er werkzaamheden plaats naast de hoofdingang van de hogeschool. Een hek verspert het trottoir aan de kant van het gebouw en ontneemt gedeeltelijk het zicht op de weg. Werkverkeer parkeert op de weg bij de bouwplek, waardoor ander verkeer moet uitwijken naar de linker weghelft. De werkzaamheden duren tot en met 17 juni.
In een mailtje adviseert de Facilitaire Dienst dringend om niet langs het hekwerk op de rijbaan te lopen. Als alternatieve uitgang kunnen studenten en personeel via het souterrain en parkeergarage de fietsuitgang nemen.
De komende week wordt een leiding van tachtig meter diep geboord en een onderaardse wateropslag gecreëerd. Die dient voor het opslag van water dat gebruikt wordt bij het koelen en verwarmen van gebouwen in het Paleiskwartier.
Locatiemanager Patrick Dingenouts vindt niet dat er een gevaarlijke situatie is ontstaan. ‘De gemeente heeft bij dit soort opdrachten het vervoersplan goedgekeurd.’ (GR)