Student aan St. Joost wint HEMA Ontwerpwedstrijd

Marjolein Kremer, derdejaarsstudent Ruimtelijke Communicatie heeft met haar kleerhanger ‘Famili’ de eerste prijs gewonnen bij de HEMA Ontwerpwedstrijd. Het is voor het eerst dat een student van St. Joost de HEMA Ontwerpwedstrijd wint.
De opdracht was een klerenhanger of een tienersetje te ontwerpen. De prijsuitreiking van de zestiende HEMA Ontwerpwedstrijd 2002-2003 vond vanmiddag plaats in museum De Pont in Tilburg.
De klerenhanger van Kremer is voor uiteenlopende kledingstukken te gebruiken en dus geschikt voor het hele gezin. Het is een eenvoudig en multifunctioneel ontwerp. De hanger verkrijgt zijn multifunctionaliteit door hem te kantelen.
De jury kende haar de eerste prijs toe vanwege de oplossing die binnen de ontwikkelde vorm wordt geboden: de hanger is een fraai voorbeeld van de manier waarop functionaliteit een goede uitstraling krijgt. Zo oordeelde de jury over Kremers ontwerp.
De winnares ontvangt een geldbedrag van 2500 euro. Het is op dit moment nog niet bekend of het ontwerp in productie wordt genomen.
De winnende en een aantal geselecteerde ontwerpen worden tentoongesteld in het Nederlands Textielmuseum in Tilburg. Deze tentoonstelling is van 28 juni tot en met 31 augustus te bezichtigen. (CB)