Vrijwilligers voor technisch advies gezocht

Wie in zijn vrije tijd zinvol werk wil doen en een technische opleiding volgt, is welkom bij De Civiel Ingenieur. Deze vereniging geeft gratis adviezen aan liefdadigheidsinstellingen in binnen- en buitenland.
Enkele studenten van de Technische Universiteit (TU) Delft richtten De Civiel Ingenieur enkele jaren geleden op. Er zijn nu ongeveer veertig TU-studenten en afgestudeerden uit heel het land lid. Omdat de vereniging regelmatig vragen van praktische aard krijgt, roept zij hogeschoolstudenten op ook lid te worden. ‘Studenten van de TU zijn vaak toch theoretischer ingesteld dan hbo’ers, die alleen al door hun stage veel praktijkervaring hebben’, legt bestuurslid Ilse Vegt uit.
Het gaat meestal om kleinschalige adviezen, die per keer een paar uur in beslag nemen. In het verleden hielp de stichting bijvoorbeeld bij de renovatie van een kerkje in Nederland en bij het bouwen van een muur rond een kindertehuis in Nepal. Maar de vereniging werkte ook mee aan de bouw van een speciale dam in Kenia.
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via info@civielingenieur.nl. Zowel studenten Civiele Techniek als Bouwkunde kunnen lid worden. Meer informatie is te vinden op: www.civielingenieur.nl. (PM)