Idols-ster Marieke van Ginneken brengt eerste single uit

Marieke van Ginneken, voormalig student Social Work deeltijd aan de Hogeschool Brabant, brengt in september haar eerste single uit. De Bredase Marieke werd bekend door ‘talentenjacht’ Idols, waar zij een zesde plaats behaalde.
Marieke heeft een contract getekend bij Dino Music. Eind juli gaat ze de studio in om haar eerste solo-single op te nemen. Die wordt geschreven en geproduceerd door John Ewbank, het brein achter Marco Borsato-hits als De Waarheid en Wereld Zonder Jou.
Begin juni gaf Marieke nog een interview aan hogeschoolkranten Skoop en Impuls. Toen vertelde ze dat het haar ideaal is om te kunnen leven van de muziek. ‘Ik zou graag een album maken waaraan ik meegeschreven heb en dat nog succesvol is ook.’ (SW)