Kunststudenten op Boulevard

Onder de noemer ‘Nieuw Licht’ tonen recent afgestudeerde studenten van de Akademie voor Kunst & Vormgeving/ St. Joost hun werk op het Theaterfestival Boulevard in ’s-Hertogenbosch. Dit festival vindt plaats van 8 tot en met 17 augustus.

Afgestudeerde beeldende kunstenaars van de kunstacademies in Den Bosch en Breda krijgen van het festival elk jaar de kans hun werk in De Corridor te presenteren.
Boulevard is een festival met theatervoorstellingen, concerten, tentoonstellingen, circus- en muziektheater, dance, beeldende kunst, film, jeugdtheater, eten en drinken. Dit alles speelt zich af in en rond de Parade in het hart van ’s-Hertogenbosch. Daar staat De Corridor. Dit is een door de Tilburgse beeldend kunstenaar Jeroen Doorenweerd ontworpen immense steigerconstructie waarin festivalvoorzieningen zijn ondergebracht zoals de operatent, het Dommelsch muziekcafé en het Brabants Dagblad mediacafé. De Corridor fungeert ook als openluchtbioscoop, podium voor beeldende presentaties, terras en uitzichttoren. In negen kokers in De Corridor is het werk van de studenten te zien: van film, video of computerprojecties tot sculpturen en schilderijen. Meer informatie: www.festivalboulevard.nl. (PM)