Lamp veroorzaakt flinke roet- en rookschade in Tilburg

Een plantenlamp in een van de directiekamers aan de Tilburgse Faculteit Techniek & Natuur heeft afgelopen nacht voor flinke roet- en rookschade gezorgd.
De lamp die speciaal voor de planten permanent aan is, is door onbekende oorzaak gaan smeulen.
De gehele directieruimte is volledig bedekt met een dikke laag roet. Ook de vergaderzaal en de studentenadministratie hebben schade opgelopen. ‘De schade is groot’, zegt Wim Otten, hoofd facilitair bedrijf. ‘Alles moet gereinigd, opnieuw geschilderd of misschien wel vervangen worden.’
Inmiddels is een grote schoonmaak begonnen. De computers zijn voor reiniging meegenomen. Om de roetlucht uit het gebouw te krijgen, zijn overal verdampers neergezet. Deze zuigen de vieze lucht op en verspreiden verse lucht.
Volgende week wordt precies bekeken waar de rook overal is ingetrokken. (CB)