Martijn Luijks en vriendin winnen smoelwedstrijd

Het karakter van de Stichting Brabantse Hogescholen is als dat van Catherine DeVrye. Zij is veelzijdig, flexibel, een echte doorzetter en heeft het besef dat succes bereikt wordt door een positieve balans tussen emotie en ratio. Martijn Luijks, docent aan de opleiding Bedrijfseconomie van de Hogeschool Brabant en Dorien van der Linden bedachten samen deze ‘smoel’ voor de nieuwe hogeschool. Zij winnen daarmee vijfhonderd euro.
Zij hebben zich niet alleen goed aan de opdracht gehouden, maar ook de vrijheid genomen hun keuze uit te werken tot een professioneel uitziende huisstijl, zo meldt het juryrapport.
Het logo dat zij bedacht hebben verbeeldt ‘de symboliek van flexibiliteit met een gezamenlijke vaste kern’. De kleur van het logo, blauwgroen, staat voor concentratie, positieve contacten en emotioneel evenwicht.
Een eervolle vermelding is er voor Wesley van Steen, derdejaarsstudent aan de PABO in Breda. Hij koos de filosoof Jean-Jacques Rousseau om de indentiteit van de nieuwe hogeschool weer te geven. Hij wint hiermee honderd euro.
Sofie en Rosalie te Boekhorst winnen de eerste prijs in de categorie kinderen tot 12 jaar. Hun bijdrage was sprankelend, en kleurrijk en zij hadden zich goed ingeleefd in hun vaders hogeschool, was het oordeel van de jury. (SW)