Twee winnaars voor Project van het Kwartaal

De laatste verkiezing voor het project van het Kwartaal van de Academie voor ICT & Management leverde maar liefst twee winnaars op. William Breuer won de eerste prijs met de ADSLactie van DigiBetuwe. Medestudenten Silvia Bol en Arne de Boer kregen de wisselbeker voor de video die zij maakten voor toekomstige studenten, over het leven, leren en werken van een AIM-student.
Breuer heeft met zijn project het gebied Neder-Betuwe, voorheen Kesteren, met een klap een trede hoger op de digitale ladder gebracht. Voorheen was er alleen ISDN mogelijk in deze regio. Door de actie van Breuer heeft KPN de vier aanwezige telefooncentrales omgebouwd, waardoor de gehele gemeente Neder-Betuwe voorzien kan worden van ADSL. Kosten van deze verbouwingsoperatie: 800.000 euro.
De videofilm van Bol en De Boer moet potentiele studenten de sfeer binnen AIM laten zien en proeven, een sfeer van een dynamische en boeiende wereld. In de video geen ‘computernerds’, maar sociaal bewogen studenten die ‘toevallig’ interesse hebben in Informatica. De film moet gebruikt worden als promotiefilm voor AIM. (MvH)