Verbouwing mag doorgaan in fases

De verbouwing van het gebouw van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch kan beginnen. De Hogeschool Medezeggenschapsraad (HMR) heeft gisteren onder voorwaarden ingestemd met het plan.
Een overleg van leden van de HMR, Raad van Bestuur, bouwonderneming Hevo en academiedirecteuren, vorige week vrijdag, geeft de HMR-leden zoveel vertrouwen dat ze kunnen instemmen met de renovatie. Eerder keerde de raad zich tegen de bouwplannen. Wel moeten enkele heikele punten nog opgelost worden.
Duurzaamheid moet opgenomen worden in de bouwplannen, de activiteitgerelateerde werkplekken komen ter discussie, de positie van de kunstacademie dient meegenomen te worden en het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) moet uitgewerkt zijn.
De HMR stelt voor de verbouwing in fases uit te voeren. Er mogen geen ‘onomkeerbare’ zaken plaatsvinden. Zo mag er geen gat in de vloer van de huidige medewerkerskantine gemaakt worden voor de trap van het LIC, opperde een raadslid.
Door de veranderingen in het onderwijs en de groeiende studentenaantallen is het nodig het gebouw, dat dateert van 1994, te renoveren. De kosten bedragen een kleine tien miljoen euro. De werkzaamheden moeten in januari 2004 starten en medio 2005 afgerond zijn. Vanaf september zullen enkele kleine aanpassingen plaatsvinden. (GR)