Gratis software voor eerstejaars

De Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch stellen aan alle eerstejaars studenten gratis een basispakket aan software ter beschikking. De bundel bevat onder andere MS Office 2000 en het statistiekprogramma SPSS.
Het welkomstgeschenk is samengesteld uit cd-roms die studenten en medewerkers normaal al goedkoop kunnen betrekken van Surfdiensten dankzij de onderwijslicenties van de Stichting Brabantse Hogescholen. Voor deze gelegenheid neemt de stichting die kosten voor haar rekening.
De doosjes met cd-roms worden aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch verspreid in de tasjes die tijdens de boekenmarkt volgende week worden uitgereikt. Aan de Hogeschool Brabant, waar geen centrale boekenmarkt wordt gehouden, kunnen eerstejaars de cd-roms tegen inlevering van een bon afhalen bij het Studie Informatiecentrum aan de Hogeschoollaan in Breda; deeltijdstudenten van de Hogeschool Brabant kunnen terecht bij de administratie van hun opleiding.

Het geschenk komt in de plaats voor de extra gunstige pc-privéregeling die eerstejaars studenten vorig jaar kregen aangeboden. (FG)