Kunststudenten maken bibliotheek

Studenten van de Akademie voor Kunst & Vormgeving in ’s-Hertogenbosch beginnen het schooljaar met een gezamenlijk project dat drie weken duurt. Ze gaan een kleine bibliotheek maken.
Deze bibliotheek bestaat uit boeken die de studenten individueel maken en uit boeken die ze in groepjes maken, zoals een atlas, bestiarium en kookboek. Het project wordt ondersteund met lezingen van gastsprekers, hoorcolleges van docenten, korte workshops over onder meer papier en typografie en er komt een tentoonstelling van kunstenaarsboeken. Ook worden specifieke boeksoorten gepresenteerd. Onder leiding van een boekenbindster worden de boeken in elkaar gezet.
Op 19 september wordt de bibliotheek ingericht en geopend.
Aan het project doen zowel tweede-, derde- en vierdejaarsstudenten Grafische Vormgeving als Autonoom mee. (PM)