Morgen bekendmaking nieuwe naam

Morgen wordt de nieuwe naam van de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch bekend gemaakt. De naam zal in de plaats komen van de bestaande benamingen Stichting Brabantse Hogescholen, Hogeschool Brabant en Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.
De Projectgroep Marktcommunicatie onder leiding van Titia Bredée, heeft de afgelopen maanden gewerkt aan de nieuwe naamgeving. Voor de uitvoering van het project is het bureau Phasis Communication Works in Eindhoven ingeschakeld. Dat heeft onderzoek gedaan naar kernwaarden waar de hogeschool voor wil staan, en op basis daarvan een voorstel gedaan.
De nieuwe naam is voorgelegd aan een klankbordgroep van medewerkers en getest bij studenten, cursisten en het werkveld. Daarop heeft de Raad van Bestuur de knoop doorgehakt.

In het vervolg van de naamgeving zal bureau NykampNyboer aan de slag gaan met het ontwerpen van een huisstijl. Secretariaten en communicatieafdelingen worden bij het ontwerpproces betrokken. (FG)