‘Avans’ moet in zes weken gevestigde naam zijn

De naam Avans Hogeschool, die de begrippen Hogeschool Brabant en Hogeschool ‘s-Hertogenbosch gaat vervangen, moet in een reclamecampagne van zes weken gevestigd worden.

‘Vanaf 1 januari start een offensief. We hebben zes weken. In die periode moeten wij de naamsbekendheid opgebouwd hebben. Dat is ambitieus maar haalbaar’, zei Berry van Nes gistermiddag tijdens een informatiebijeenkomst voor communicatiemedewerkers van de twee hogescholen. Van Nes is directeur bij Comm’pas Reclamemakers, het bedrijf dat de campagne gaat voeren.
De campagne wordt gehouden in het zuiden van Nederland. Als middelen worden ingezet: abri’s in bushokjes, radio (jongerenzender ID&T), tv (muziekzender The Box), mailings en eventueel advertenties in kranten. ‘Meer kan ik nog niet vertellen want dat moeten we nog bedenken’, stelde Van Nes.
Ook een concept van het nieuwe logo werd tijdens de bijeenkomst gepresenteerd. Het bevat geen beeld maar bestaat uit de woorden ‘Avans Hogeschool’, is gebaseerd op de ronde vormen van het lettertype Dax, heeft geen hoofdletters en is oranje. De kleur ligt nog niet vast, meldde Ben Bertens, creatief directeur van Phasis Communication Works, het bedrijf dat het logo en huisstijl ontwikkelt. Oranje wordt geassocieerd met het Nederlands voetbal- of hockeyelftal. Aan sommige letters wordt nog geschaafd. De ‘v’ in het logo lijkt te veel op de oren van een Playboy-bunny, zo luidde volgens Bertens een van de commentaren. (GR)