Geen kantine voor Bossche kunststudenten

Kunststudenten in Den Bosch moeten het vooralsnog doen met de broodjes en de melk uit de automaten. Omdat er nog geen duidelijkheid is over een eventueel nieuw gebouw voor de Bossche kunstacademie, heeft de Raad van Bestuur besloten de kantine niet aan te passen. Dat zegt directeur Balthus de Louweren.
Sinds januari moeten de Bossche studenten het zonder de soep, broodjes en ander etenswaar van cateraar Albron stellen. De kantine voldeed niet meer aan door de Keuringsdienst van Waren gestelde eisen en is daarom gesloten. Sindsdien halen de studenten hun eten uit de automaten. En de studenten zijn daar tevreden over, zegt student Koen Dijkman die een tevredenheidonderzoek heeft gedaan. Het enige wat de studenten missen is een kantinejuffrouw. Een verbouwing van de keuken zou de hogeschool tussen de 30.000 en 50.000 euro kosten. ‘Gezien het tevredenheidonderzoek is er geen enkele reden de keuken aan te passen’, zegt de Louweren. (CB)