Lezing oud-minister Benk Korthals

Voormalig minister van Justitie Benk Korthals houdt op donderdagavond 25 september in het Atrium van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch een lezing over de juridisering van de samenleving. De lezing vindt plaats in het kader van de opening van het schooljaar van de Juridische Hogeschool Tilburg/Den Bosch, in samenwerking met het Juridisch Genootschap ’s-Hertogenbosch.
Benk Korthals was van 1998 tot 2002 in het tweede Kabinet Kok minister van Justitie. Van 1982 tot ’98 zat hij voor de VVD in de Tweede Kamer, waarvan de laatste vier jaar als vice-fractievoorzitter. In 2002 was Korthals enkele maanden minister van Defensie in het eerste kabinet Balkenende, tot deze CDA/VVD/LPF-coalitie zichzelf ontbond.
De Juridische Hogeschool Tilburg/Den Bosch is een samenwerkingsverband van de Stichting Brabantse Hogescholen en Fontys Hogescholen waarin de opleidingen Hbo-Rechten van Den Bosch en Tilburg zijn ondergebracht. (GR)