Oud-studente wint Young Investigator Award

Annemiek Peeters, oud-studente Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek in Etten-Leur, ontvangt tijdens het congres van de European Society for Organ Transplantation in Venetië de Young Investigator Award. Deze prijs wordt toegekend aan de beste jonge onderzoeker van Europa. Peeters krijgt de onderscheiding voor haar onderzoek naar afstotingsverschijnselen bij niertransplantatie.
De 24-jarige oud-studente sleepte eerder in mei ook al de Amerikaanse versie van deze prijs in de wacht. Toen was ze enorm verbaasd dat ze won. ‘Het was heel onwerkelijk. In Amerika is het moeilijker om ertussen te komen. Er zijn veel meer inschrijvingen en het liefst houden ze daar de prijs in eigen land’, zegt Peeters. Na het winnen in Amerika kwam het voor haar daarom niet helemaal als een verrassing dat ze ook de Europese prijs krijgt. ‘Maar het blijft zeker leuk.’
Peeters is van 20 tot en met 24 september in Venetië. Op welke datum ze prijs krijgt, is nog niet bekend. Wel weet ze dat ze eerst iets over haar onderzoek moet vertellen, voordat ze de Award tijdens het congres mag ophalen. (KvdL)