Startschot voor mini-ondernemingen

De stichting Mini-Ondernemingen houdt op donderdag 11 september in samenwerking met de Kamer van Koophandel Oost- Brabant en de Gemeente Den Bosch een bijeenkomst voor de nieuwe mini-ondernemers van dit schooljaar.
De bijeenkomst wordt gehouden in het gebouw van de Kamer van Koophandel in Den Bosch en begint om 15.00 uur. Zes gastsprekers uit het bedrijfsleven en de overheid geven in het kort aan waarom mini-ondernemingen zo belangrijk zijn.
Mini-ondernemers is een initiatief van het bedrijfsleven om in het mbo en hbo de aansluiting tussen theorie en praktijk te bevorderen en om studenten kennis te laten maken met het zelfstandig ondernemerschap. Vorig schooljaar wist mini-onderneming Oggetto, gerund door studenten Management, Economie & Recht aan de Hogeschool Brabant, met hun roestvrijstalen brieven- en pennenhouder, de derde prijs in de wacht te slepen. (RvO)