Studentenavond in subtropisch zwembad

Een gratis consumptie, happy hour en trendy muziek. Hiermee probeert Sportiom in Den Bosch het zwembad op donderdag tot studentenavond te verheffen.
Tot half tien kunnen studenten zwemmen (entrée 5,50 euro), waarna nog een uur goedkoop kan worden geborreld. De actie start donderdag 11 september en is bedoeld om de bezoekersaantallen op te krikken, zegt woorvoerder Dirk de Bruijn van Sportiom. ‘En dan kom je al snel uit op studenten. Die gaan dan vaak samen op stap. En op deze manier hangen ze niet alleen in de kroeg maar zijn ze ook sportief bezig.’
Het is niet de bedoeling dat ze met cocktails of andere dranken in het subtropisch bad gaan drijven, stelt De Bruijn. ‘Bij het zwembad is wel een colaatje te krijgen, maar voor bier en wijn moeten de zwemmers zich eerst omkleden en naar het café elders in het gebouw.’ (GR)