Veel animo Hbo-Rechten in Tilburg

De opleiding Hbo-Rechten in Tilburg is met vier klassen gestart. Drie klassen van 33 eerstejaars studenten en één klas van 19 tweedejaars.
‘Dat is wat we aanvankelijk hadden gepland. Maar we dachten dat we het niet zouden halen, waarop we de verwachtingen hebben bijgesteld’, zegt Gerard Hupperetz, directeur van de Juridische Hogeschool Tilburg/Den Bosch.
Eind augustus hadden zich zo’n vijftig eerstejaars voor de nieuwe studie in Tilburg gemeld. Het was onduidelijk of er een tweedejaarsgroep zou beginnen. Studenten die zich in Den Bosch voor Hbo-Rechten hadden aangemeld, zijn enkele weken geleden door middel van een brief gewezen op de mogelijkheid om in Tilburg te beginnen. Een open dag in het pand van de Juridische Hogeschool in de Tilburgse St. Josephstraat, waartoe de Tilburgse en Bossche opleidingen behoren, moest de geïnteresseerden over de streep trekken.
Vorig jaar startte aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch de eerste opleiding Hbo-Rechten in het land. Afgelopen maart werd bekend dat dit studiejaar op acht andere plaatsen een vergelijkbare studie van start zou gaan. Dit heeft niet geleid tot een grote terugval in de studentenaantallen in Den Bosch: van de circa 230 eerstejaars studenten die zich hier voor Hbo-Rechten hadden aangemeld, zijn er tweehonderd de studie feitelijk begonnen. (GR)