Weer tientallen parkeerbonnen rond hogeschool

Een nieuw schooljaar is begonnen, en dat betekent: uitpuilende parkeerterreinen. Voor de Bredase parkeerpolitie zijn de openbare wegen rondom de Hogeschoollaan nu een ideaal jachtterrein.
Tientallen auto’s van medewerkers en studenten, die buiten de hekken in bermen en op trottoirs gestald waren, zijn vandaag van een parkeerbon voorzien. Ze konden de parkeerterreinen van de hogeschool niet op omdat die vol waren.
Lars Derde, hoofd Facilitair Bedrijf, kent het probleem: ‘Over een paar weken wordt het vanzelf minder druk. Het is de vraag of je je parkeercapaciteit moet aanpassen aan die paar piekdagen aan het begin van het studiejaar.’

Het komt overigens ook verderop in het studiejaar voor, dat automobilisten die binnen de omheining willen parkeren door een gesloten slagboom worden tegengehouden, en de auto in arren moede fout parkeren. Het vorig jaar sloeg de parkeerpolitie gedurende het jaar dan ook verschillende keren toe rondom het hogeschoolgebouw.
Niet iedereen weet dat er een alternatief is een paar honderd meter verderop aan de Lovensdijkstraat. Daar zijn dikwijls openbare parkeerplaatsen en plaatsen op het terrein van de hogeschool vrij.
Maar in de eerste dagen van september, zoals vandaag, is het soms ook daar vol, waardoor menigeen zich gedwongen voelt de wagen op een verboden plek achter te laten. Men zij gewaarschuwd: de parkeerpolitie kent geen pardon. Kosten: 40 euro. (FG)