Yvonne van Rooy weg bij Tilburgse universiteit

Yvonne van Rooy, voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit van Tilburg is benoemd tot collegevoorzitter van de Universiteit Utrecht. Op 1 februari maakt ze haar overstap.
De CDA-politica is bestuursvoorzitter van de Tilburgse universiteit sinds 1997. Ze aanvaardde die functie kort nadat ze in de wedloop naar het burgemeesterschap van Tilburg werd geklopt door Johan Stekelenburg.
Aan de Universiteit Utrecht verbleef Van Rooy in de jaren zeventig al als student rechten.

Met de benoeming van Yvonne van Rooy heeft Utrecht in korte tijd twee vrouwen aan de top van zijn belangrijkste onderwijsinstellingen gekregen. Onlangs trad Geri Bonhof aan als eerste vrouwelijke collegevoorzitter van de Hogeschool van Utrecht. (FG)