Eerbetoon aan Johan Stekelenburg

Zeven eerstejaarsstudenten Technische Bedrijfskunde in Tilburg willen een eerbetoon aan de onlangs overleden burgemeester Johan Stekelenburg bewerkstelligen.
Eddy Nieuwpoort, Martijn Brouwer, Rogier Vernooij, Samer Hanna, Erik van den Dries, Ruben Bliek en Jeffrey Timmerman hebben hiervoor de woontoren Westpoint in Tilburg op het oog. Daar willen ze in het weekend van 22 en 23 november aan de zijkant van het gebouw van binnenuit lampen laten schijnen die samen de woorden ‘Johan bedankt’ moeten vormen. ‘We willen laten zien hoeveel Stekelenburg voor de stad Tilburg heeft betekend en hoeveel de mensen hem waarderen’, verklaart Nieuwpoort. Het project komt voort uit de keuzemodule Creativiteit en Innovatie, waarin zij naar aanleiding van een krantenartikel op een creatieve manier iets met het nieuws moesten doen.
De studenten hebben intussen contact gehad met de gemeente Tilburg, die deze week met de vrouw van Stekelenburg spreekt. Het initiatief gaat alleen door als de nabestaanden toestemming geven. (KvdL)