Ellen van Lierop avonturier in Planetrace

Ellen van Lierop, studente Social Work deeltijd in Breda, vertrekt 1 november op wereldreis met de Planetrace. Met haar selectie als een van zes avonturiers versloeg de studente meer dan vierhonderd andere potentiële wereldreizigers.
Planetrace is een afvalrace rond de wereld. Samen met vijf andere avonturiers moet Ellen, geholpen door duizenden gidsen, vijf continenten afleggen. Ze krijgen daarvoor vijf weken de tijd. Tenminste, als ze niet voortijdig wordt weggestemd door de kijkers, en genoeg gidsen bij elkaar schraapt om haar te helpen tijdens haar reis. De deelnemers hebben namelijk geen idee waar ze naartoe moeten. De gidsen kunnen de avonturiers naar het checkpoint leiden door cryptische omschrijvingen op te lossen die worden gegeven via internet, radio of televisie.

Hoe lang Ellens race duurt hangt ook af van haar populariteit bij de kijkers. Hoe meer mensen op haar stemmen, hoe beter haar kansen; de populairste avonturier kan namelijk niet naar huis gestuurd worden. (MvH)

Vanaf 11 november zijn de avonturen van Ellen dagelijks te zien op Yorin van 22.00 tot 23.00 uur.
Meer informatie www.planetrace.nl of www.planetrace.org (officieuze site)