Geen reclamecampagne voor LSVb-verzekering

De vorige week is de LSVb drie keer gebeld door advertentieboeren met marketingplannen voor de verzekering van de bond. Merijn de Jong heeft echter geen behoefte aan een flitsende campagne.
Banners op websites, een campagne in de krant of een filmpje waarin een student zijn wegfikkende kamertje vervangen ziet worden door een noodwoning met knipogende LSVb-medewerkers? Merijn de Jong ziet het niet zitten. Het mag de bond immers niet te veel bezig gaan houden.
Geen Gouden Loekie dus voor de studentenbond. En ook geen boze telefonades van de SP. Die waren erg verontwaardigd over verzekeringsactiviteiten van een holding van Inholland hogeschool. “We zijn niet bezig met de ontwikkeling van een commerciële activiteit met overheidsgeld of zo. We doen het via de Delftse lidbond VSSD die een deal heeft met Accountantskantoor De Bruin”, legt De Jong uit.

Dertig serieuze gegadigden hadden zich afgelopen dinsdag gemeld voor de LSVb-studentenverzekering, die vorige week in de markt werd gezet. Niet slecht, vinden ze bij de studentenbond.

De bond heeft een studentenverzekeringspakket samengesteld voor 26,50 euro. Daarmee zit de LSVb in dezelfde prijsklasse als de ABN-AMRO. De aansprakelijkheid van de student is daarmee gedekt, zijn kamer is verzekerd tegen brand, diefstal en wateroverlast en er is een ongevallenverzekering. Daarnaast heeft de bond een internationale ‘stageverzekering’, waardoor de student tijdens zijn werkzaamheden is gedekt. (TdO)