Introfeest wijkt uit naar Kings

Het Groot Intro Feest (GIF), dat vanavond in De Ster te Nieuwkuijk zou plaatsvinden, is verplaatst naar de Bossche discotheek Kings. Reden is dat de gemeente de sluitingstijd van de Ster heeft teruggebracht van twee naar één uur.

Klachten uit de buurt hebben ertoe geleid dat de gemeente Heusden, waartoe Nieuwkuijk behoort, de sluitingstijd van discotheek De Ster heeft veranderd. Hierdoor moeten de deuren donderdags om één uur dicht zijn in plaats van twee uur. Afgelopen maandag werd Michel Muilenburg van café TweeKeerBellen, dat samen met De Ster en studentenverenigingen heeft feest organiseert, daarover door de gemeente ingelicht. ‘Om één uur moet iedereen buiten staan. Dat betekent dat de muziek om kwart over twaalf uit moet. Dat is veel te kort. Daarom zijn we uitgeweken naar de Kings’, zegt hij.
De entree is verlaagd van 8,5 naar zes euro. Studenten die in de voorverkoop een kaartje hebben gekocht, krijgen vanavond aan de kassa twee consumptiemuntjes. Degenen die een buskaart hebben aangeschaft, kunnen het geld tot en met volgende week terugvragen bij De Ster of café TweeKeerBellen.
Het feest is bedoeld voor alle studenten uit Den Bosch. In de voorverkoop zijn zo’n 300 kaarten verkocht. Niet veel, beaamt Muilenburg. ‘Het zal vanavond aan de deur wel druk worden.’
Bij de gemeente Heusden was niemand beschikbaar voor commentaar. (GR)