Plan voor café binnen hogeschool

Een biertje drinken aan de toog kan wellicht binnenkort ook aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Er zijn plannen om een café te starten in de huidige rokerskantine op de begane grond.

Een café binnen de muren van de hogeschool is een voorstel van de werkgroep Openbare Ruimten en Ondersteunende Diensten, een van de clubs die adviseert over de op handen zijnde renovatie. ‘Een grand café is teveel gezegd. Het zou iets café-achtigs, een soort bruin café kunnen zijn’, zegt projectleider Marius Wijnakker. Mogelijk dat de ruimte gedeeld gaat worden met een kantine voor medewerkers, oppert hij.
Wie de uitbater wordt en hoe de ruimte eruit gaat zien, moet nog uitgewerkt worden. Aan de Hogeschool Brabant in Breda zijn vergevorderde plannen voor een grand café. De bedoeling is dat cateraar Albron het daar gaat runnen. (GR)